Як скласти ідеальний план на день?

скласти ідеальний план на день

Скажений темп часу здатний збити з пантелику практично будь-кого. Непохитними залишаються лише гуру тайм-менеджменту, що використовують кожен свій день на всі 100%.

У них є свої правила і тактики, лайфхаки і джерела мотивації. На щастя, зараз продуктивність стала дуже популярною темою і знання про неї доступні кожному.

Основою продуктивного життя є планування. Зайняті люди складають графік справ на тиждень, а то й на місяць наперед. Тим не менше, найбільш ефективним залишається план на день. Грамотно складений, він допоможе досягти успіху у всіх намічених справах. Про те, як організувати ідеальний план дня – в цій статті.

To-do list

Першим ділом з думок, що рояться в голові, необхідно скласти список. Хапаємо блокнот і записуємо туди божевільну кількість майбутніх справ. Все, до останньої дрібниці.

Багато людей роблять помилку, приймаючи звичайний to-do list за готовий план. Важливо розуміти – керуючись звичайним списком справ, людина ризикує втратити багато часу. Головна причина тому – відсутність порядку.

Спочатку у вас вийде хаотичний перелік. Тепер у ньому необхідно розставити пріоритети. Для цього використовують принцип 80/20. Це означає, що в списку з 10 справ є 2, виконання яких буде більш значущим, ніж виконання решти восьми, причому разом узятих. Задайте собі запитання: «Якщо б мені довелося покинути місто на місяць, яку роботу мені слід було б привести в порядок в першу чергу?». Справи особливої терміновості проявляться моментально.

У разі, якщо визначитися з головними речами не виходить, на допомогу приходить «матриця тайм-менеджменту». Суть гранично проста. Беремо аркуш і ділимо його на чотири частини. Відповідно, отримуємо 4 квадранти. Далі, беремо список справ і визначаємо кожну в потрібний квадрант.

Основні типи справ, які варто вирішити

  • Квадрант А. Важливі і термінові справи

Те, що потрапить сюди, вимагає негайного уваги.

  • Квадрант Б. Важливі, але не термінові

Справи, що підходять для довгострокової перспективи.

  • Квадрант С. Термінові, але не важливі

Ними варто зайнятися в останню чергу.

  • Квадрант D. Не термінові і не важливі справи

Взагалі не зрозуміло, що вони робили в списку. Варто позбутися від них, не витрачаючи час даремно.

Головне – бути напоготові. Хвилина прокрастинації і предмети з нижніх квадратів можуть раптово опинитися в двох верхніх. Додаткова перевірка списку справ може врятувати цілий день.

Вечір – найкращий час для організації прийдешнього дня. Однак розробка тактики дій може стати прекрасним заняттям за чашкою ранкової кави. За однієї умови – це буде першою ранковим справою.

Складаємо розклад

Так, розклад буває не тільки у школярів. Заради створення правильного темпу життя, розклад складають всі бажаючі отримати максимум від свого часу.

У першу чергу потрібно визначитися з місцем, в якому буде вестися розклад. Існують десятки додатків для планування, можна вибрати найбільш привабливий в плані інтерфейсу. Згодитися і звичайний календар в смартфоні. Популярними інструментами для планування є Google Календар і Wunderlist.

Паперові органайзери теж чудово впораються. Єдиний мінус – ви не зможете отримувати повідомлення про майбутні події.

Отже, відкриваємо поки ще порожній розклад на день. По годинах розписуємо все, що є в професійно-складеному to-do списку. Основні речі – в першу чергу. Формулюйте їх лаконічно, щоб легко сприймалося.

Необхідно врахувати неочевидні деталі. Наприклад, тривалість поїздки на транспорті. Об’єктивно оцінюйте час, що витрачається на виконання завдань.

Спустошивши список справ і оформивши план дня, ви виявите величезну кількість прогалин – вільного часу, в який нічого не відбувається. Швидше за все – це забуті щоденні справи. Прогулянка з собакою, читання статей на Uway, прийом душу, обід і перегляд серіалу – все це вимагає часу і має бути внесено в розклад.

Трішки роботи, кілька раптово спливаючих в голові справ, заради яких треба рухати розклад і voila! Ідеальний план на день складений.

Як тепер все це зробити?

Основа для продуктивної роботи приготовлена. Залишилося тільки не сходити з рейок і чітко дотримуватися певного порядку дій. Задачка непроста, але тільки не для тих, хто правильно розподіляє розумове навантаження.

Коли ви приступите до виконання головної справи – поставте всі гаджети в беззвучний режим і сховайте все, що потенційно може вас відвернути. Справа в тому, що фокусуватися на роботі після відволікання доведеться заново. Щоб мозок як слід зосередився, йому потрібно близько 20 хвилин. Отже, кожен раз, коли збивається фокус – ви втрачаєте третину години.

Відсутність уваги – головний ворог продуктивності. Але людина не в змозі постійно думати про роботу. Передбачте перерви! Чи то коротка піша прогулянка або зарядка – важливо, щоб тіло рухалося. Рух під час інтенсивного робочого дня служить якісним перезавантаженням для розуму.

Зверніть увагу на кількість уживаного цукру. Він значною мірою впливають на роботу мозку. Мінімізуйте його кількість, замінивши на горіхи і банани.

Також важливо пити воду. Зневоднення можна не помічати, але воно вкрай згубно позначається на когнітивних функціях. Графін з водою на робочому столі стане для вас відмінним помічником.

Переконайтеся, що маленькі речі навколо надихають вас, і рішуче просувайтеся за планом на день.

Бажаємо вам успіхів!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Найкраща подяка автору за статтю - репост в соцмережах!

(1 голосів, оцінка: 5,00 з 5)

Залишити коментар

avatar
  Subscribe  
Повідомити про