10 способів поліпшення навичок спілкування

Як поліпшити спілкування з людьми

Ефективна комунікація — одна з найбільш важливих життєвих навичок, яку можна розвинути. Кожен з нас досягає в ній різного рівня майстерності — один нездатний домовитися з рідними і вирішити, хто піде виносити сміття, а інший серед вулиці може продати незнайомцю слона.

Всьому можна навчитися, вміння спілкуватися з людьми — не виняток. З чого почати? Слідкуйте за собою під час спілкування з людьми і застосовуйте способи, про які ми розповімо далі. Їх, безумовно, більше десяти, але і з цими результат буде дуже хорошим. У цій статті ми не будемо говорити про хитрі психологічні трюки, а зосередимося на ключових принципах.

Завжди звертайте увагу на мову тіла

Так, ми вважаємо це важливим, але коли доходить до справи, то більше концентруємося на тому, що скажемо, ніж на тому, як виглядаємо, і що «говорить» наше тіло. А воно часто може сказати набагато більше, ніж слова.

Ви говорите співрозмовнику, що відкриті для діалогу, але при цьому навіть не дивіться в його бік. Запевняєте, що він вам цікавий, але постійно перевіряєте свій телефон і проявляєте нетерпіння. Невербальні сигнали показують більше, ніж ви думаєте.

Пам’ятайте про те, що ви спілкуєтеся з людиною, навіть якщо не говорите в цей момент ні слова. Складно тримати під контролем все тіло, тому почніть з рук. Коли говорите, стежте за тим, щоб руки і пальці передавали і доповнювали зміст повідомлення, а не висіли безвільно. Вчіться читати мову тіла свого співрозмовника — так буде набагато простіше вловити його настрій.

Позбавтеся від усього зайвого

Під зайвим потрібно розуміти «ем» і «ам», а також слова і словосполучення, що не несуть сенсу. Скоротіть кількість такого сміття, щоб здаватися більш впевненим і переконливим.

Спочатку це здасться важким завданням, але з практикою ви не тільки позбудетеся від зайвих слів, але і станете набагато ясніше мислити.

Продумайте сценарій

Припустимо, вас завжди ставило в глухий кут питання: «А ким ви працюєте?». Це вводить в ступор, ви починаєте запинатися і вимовляти недоладну мову, розведену безглуздими жартами. Час покінчити з незручністю. Виділіть час і продумайте, після чого запишіть відповіді на всі питання, які викликають особливі труднощі. Можна записати кілька варіантів сценарію, в залежності від того, з ким будете розмовляти.

Іноді доводиться говорити ні про що з випадково зустрінутим старим знайомим. Для цього також подумайте, про що можна поговорити в такому разі і який рівень конкретності-абстрактності вводити в мову.

Розкажіть історію

Історії володіють особливою силою. Вони активують роботу мозку співрозмовника, роблять презентації захоплюючими, дозволяють нам бути переконливими і навіть допомагають на співбесідах.

У кожного з нас є принаймні одна чудова історія. І якщо наповнити її метафорами, яскравими виразами, кульмінацією — співрозмовник буде слухати нас з подвійним інтересом.

Задавайте питання

Багато хто відмовляється ставити питання, боячись здатися нав’язливим або дурними. Насправді ж це могутній інструмент, який дозволить зацікавити співрозмовника і показати йому, що він цікавий для вас.

Повторюйте останні слова в питальній формі, це буде заохочувати його розповідати далі. Ті, кого називають товариськими людьми, найчастіше вміють лише задавати питання і уважно слухати.

Не відволікайтеся

Відволікатися на телефон під час діалогу — гарний спосіб зіпсувати стосунки з оточуючими. Якщо в цьому мета, тоді все чудово, але якщо ви хочете бути хорошим співрозмовником, забудьте про те, що телефон взагалі у вас є.

Заважає не тільки телефон: це може бути все, що завгодно, що заважає розмові. Наприклад, якась річ, що стоїть між вами, шум, некомфортна обстановка.

Зв’яжіть свою думку з аудиторією

Ніщо не може бути більш нудним, ніж безкінечна розповідь співрозмовника, ніяк не пов’язана з присутніми. Так ми відчуваємо себе жилеткою, у яку можна виплакатись.

Великі співрозмовники завжди пов’язують історії з тими, з ким спілкуються. Вони дають зрозуміти, що це діалог, а не монолог. Якщо потрібно, переривають розповідь і слухають ваш.

Будьте конкретними і короткими (BRIEF)

Акронім BRIEF означає:

  • Background (передісторія)
  • Reason (причина)
  • Information (інформація)
  • End (кінець)
  • Follow-up (подальші дії)

Цей принцип був створений для написання електронних листів, але підійде і для повсякденного спілкування.

Використовуйте емпатію

Розмова — це вулиця з двостороннім рухом. Переважній більшості людей все одно, що скаже співрозмовник, саме тому так мало тих, хто домагається успіху в спілкуванні. Якщо вам цікава точка зору іншої людини, ви вже багато в чому досягли успіху в комунікації.

Розвиток емпатії допоможе вам побачити, коли співрозмовник втомився і хоче відпочити, коли краще промовчати, коли пожартувати. Точного рецепту немає: ви просто проявляєте емпатію, слухаєте і спостерігаєте. Все це дозволить більш ефективно реагувати на слова, паузи, мова тіла співрозмовника.

Слухайте, дійсно слухайте

Незважаючи на порядковий номер, це найважливіший принцип, яким слід керуватися повсякчас. Якщо і є єдина порада про те, як стати прекрасним співрозмовником, це саме вона. Ми так поглинуті самими собою, що зовсім не звертаємо уваги на те, що говорить людина. Его — наш головний ворог практично в будь-якому діалозі. Це важка робота, що вимагає терпіння, але саме вміння слухати призводить до того, що про людину говорять: «Це найкращий співрозмовник, якого я будь-коли бачив!».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Найкраща подяка автору за статтю - репост в соцмережах!

(1 голосів, оцінка: 5,00 з 5)

Залишити коментар

avatar
  Subscribe  
Повідомити про