Як успішно пройти співбесіду – вважайте, що робота вже ваша!

Як пройти співбесіду легко і без проблем

Цей день може перевернути ваше життя. Якщо все зробити правильно, почнеться прекрасна кар’єра, чудова робота і хорший заробіток. Давайте поговоримо про те, як пройти співбесіду успішно та легко.

Отже, ви прокидаєтеся в приємно-тривожному настрої, коли рівень стресу знаходиться на прийнятному рівні, а голова мислить ясно, весь ранок намагаєтеся посміхатися якомога привітніше, хоча і стаєте серйозним.

Незважаючи на те,що портфоліо у деяких людей хороше, без болісних співбесід при прийомі на роботу не обійтися. Для деяких співбесіда – єдиний шанс залишити про себе приємне враження, особливо при нестачі досвіду, убогою резюме. Як же поводитися щоб вразити можливого роботодавця? Що можна говорити на співбесіді і чого не можна? Що питають на спібесіді? Як правильно підготуватися? На всі ці питання ми спробуємо відповісти в цій статті.

Зміст статті

Як успішно пройти співбесіду з роботодавцем

Коли ви прибуваєте в компанію, серце починає стукати голосніше, а коли заходите в кабінет для співбесід, воно буквально вискакує з грудей. З’являється нервозність, страх і невпевненість у собі. Якщо ця ситуація вам знайома, значить, швидше за все, ви не дуже ретельно готувалися до інтерв’ю. І в разі провалу повинні звинувачувати насамперед себе. Щоб цього не сталося, дотримуйтесь порад з статті.

Але перш за все відповімо на одне з найважливіших питань: чому все-таки з’являється нервозність? Справа в тому, що багато людей не люблять невизначеності: того, як буде обставлений кабінет, хто в ньому буде перебувати, які питання і відповіді будуть на співбесіді і як саме потрібно поводитися.

Розумний рівень стресу здатний допомогти пройти співбесіду. Якщо ви ретельно підготувалися, репетирували перед дзеркалом або з друзями, то хвилювання значно знизиться.

Багато залежить і від очікувань. Деякі люди нічого не планують, тому їх легко застати зненацька. Вони не продумують варіанти відповідей через страх або лінь.

Отже, вам дуже потрібна підготовка. Вона необхідна в багатьох сферах життя, але перед співбесідою без неї не обійтися: блискуче проведені п’ять хвилин можуть повністю змінити вашу долю.

Але як пройти співбесіду, якщо комунікація та взаємодія не ваші сильні сторони?

Будь-яка людина при належній підготовці може добре пройти інтерв’ю при прийомі на роботу.

Вважається, що інтроверти не люблять співбесіди і ставляться до них як до необхідного зла. Їх сила в тому, що вони люблять і вміють готувати, але головна слабкість в тому, що на інтерв’ю треба все-таки багато контактувати з незнайомими людьми. Що робити в цьому випадку?

Готуватися і ще раз готуватися

Зрозуміло, підготовка потрібна кожній людині, чи мова йде про співбесіду на офіціанта, чи на менеджера з продажу. Під підготовкою слід розуміти записування можливих питань і відповідей на них. Тренуйтеся перед дзеркалом або з друзями. Щоб бути впевненим у своїх навичках спілкування з людьми, можна займатися самоосвітою. Коли настане час інтерв’ю, ви більше будете концентруватися на відповідях, ніж на своїх внутрішніх переживаннях.

Ходіть на будь-які співбесіди

Причому навіть на ті посади, на які не претендуєте. До прикладу ви хочете стати маркетологом, тоді не зайве буде пройти тренувальну бесіду на посаду торгового агента. Думайте про співбесіди, як про ще один етап підготовки. Зрештою, практика не може перевершити теорію, особливо коли мова йде про спілкування.

Інтровертом слід просто виходити із зони комфорту частіше. Чим більше різноманітних ситуацій, тим більше досвіду і впевненості.

Розкажіть про ваші сильні сторони

Часто запитують, що потрібно говорити на співбесіді? Зрозуміло, що не потрібно казати, що ви любите бурчати, коли хтось вас перериває. Скажіть краще про блискучі письмові навички, високий рівень творчого мислення, посидючість і незалежність. Деякі компанії надзвичайно цінують такі якості, тому це може стати величезною перевагою.

Шукайте посади, які підходять саме вам

Нестача грошей – відома проблема, тому часом доводиться працювати там, куди беруть. Але якщо є можливість, зачекаєте і пошукайте ту посаду, яка підійде саме вам. Зрештою, шанси досягти великих успіхів на ній будуть значно вищі.

Встановіть зоровий контакт

Така природа людини: якщо співрозмовнику не дивитися в очі, він сприйме це як спосіб приховати що-небудь. Так, багато інтровертів вважають зоровий контакт занадто інтимним і виснажливим. Проте інколи в житті речі, які робити не подобається, допомагають досягти вражаючих результатів. Практикуйтеся з близькими людьми, щоб на місці відчувати себе в своїй тарілці.

Що робити і як підготуватися до співбесіди?

Поговоримо про поради, які будуть корисні всім при підготовці. Вам потрібно буде витратити близько двох-трьох годин на те, щоб знайти якомога більше інформації. Не вся вона буде важливою, однак зіграє свою роль приборкувача стресу.

Зробіть наступне:

  • Проведіть дослідження про компанії і галузі.
  • Очистіть свій профіль у соціальних мережах від неоднозначної інформації.
  • З’ясуйте, які ваші кар’єрні плани та цілі.
  • Обміркуйте свій минулий професійний досвід і те, як він допоможе нової компанії.
  • Навчіться виражати свої думки чітко і зрозуміло.
  • Випишіть всі передбачувані питання і підготуйте відповіді (цей пункт буде розібраний нижче).

Також потрібно подумати, що ви одягнете. Слід зрозуміти, що одяг має повністю гармоніювати з тим образом, який ви хочете створити. І все-таки чітких рекомендацій на цю тему немає: світ змінюється стрімко, стартапи завойовують популярність, а їх керівники досить спокійно дивляться на те, у що людина одягнена.

Які питання ставлять на співбесіді?

Незважаючи на те, що вони можуть відрізнятися в залежності від різних компаній і посад, потрібно бути готовим до всього. І найкращий спосіб це зробити — відсортувати питання за категоріями.

Найгірше ж, що можна зробити — прийти на співбесіду, сподіваючись на свою уяву, кмітливість і експромт. У критичний стресовий момент щось обов’язково підведе, тому давайте подивимося, про що зазвичай запитують на інтерв’ю.

Загальні питання

Інтерв’ю, швидше за все, почнеться з базових питань, таких як:

  • Не могли б ви розповісти трохи про себе?
  • Що ви знаєте про нашу компанію?
  • Як ви дізналися про цю вакансію?
  • Що вас мотивує?

Питання про досвід роботи

Безумовно, роботодавця дуже цікавить ваш досвід роботи, тому що його можна перенести на нову посаду. Тому чекайте таких питань як:

  • Не могли б ви коротко розповісти, ким і де працювали?
  • Чому ви хочете (захотіли) залишити свою нинішню (минулої) роботу?
  • Чи можете ви пояснити прогалини в історії своєї роботи? Чому, скажімо, у вас була тримісячна перерва?
  • Чи можете ви описати ситуацію, коли зіткнулися зі складним викликом і впоралися з ним?
  • Якими досягненнями ви пишаєтеся?
  • Чи можете ви навести приклад того, як взяли на себе більше обов’язків, ніж вимагала посада, і впоралися з цим?
  • Який ваш типовий робочий день?

Питання про посаду, на яку ви претендуєте

Незважаючи на те, що здається, ніби це найважливіші питання на співбесіді до роботодавця, це не завжди так. Іноді на каверзні питання люди дають звичайні стандартні відповіді. Але якщо вам вдасться приємно здивувати інтерв’юера, це буде великою перевагою і ви зможете пройти співбесіду:

  • Чому ви вважаєте, що підходите для цієї посади?
  • У вас є відповідний досвід для цієї посади?
  • Що вас зацікавило в цій посаді?
  • Коли б ви змогли почати працювати?
  • Що вам потрібно, щоб ви могли виконувати роботу добре?

Психологічні питання про міжособистісні навички

На цьому етапі легко провалитися, адже якщо розповідати про те, як легко ви знаходите спільну мову з клієнтами, монотонним голосом, виникнуть серйозні сумніви. Даний блок питань є надзвичайно важливим. Деколи роботодавця не цікавить досвід, якщо у вас підвішений язик і ви вмієте звертати на себе увагу. Тим не менш, подумайте про відповіді на наступні питання:

  • Чи були у вас коли-небудь проблеми з колегою або керівником?
  • Чи важаєте ви себе командним гравцем?
  • Чи можете ви навести приклад того, як вирішили конфлікт?
  • Як би ваш бос і колеги описали вас?
  • Який ваш стиль роботи?

Питання про компанію, в якій ви проходите співбесіду

Перш ніж прийти на співбесіду, потрібно як мінімум зайти на сайт майбутнього роботодавця і знайти там всю можливу інформацію. Сторонніми джерелами користуйтеся обережно. Будьте обережні, коли ви відповідаєте на наступні питання:

  • Що ви знаєте про нашу компанію?
  • Ви пробували наш продукт? Що ви думаєте про нього?
  • Чи знаєте ви кого-небудь з наших співробітників?
  • Що ви думаєте про наш сайт?

Читайте: як знайти ідеальну роботу.

Питання про сильні і слабкі сторони

Ці питання націлені не тільки на те, щоб побільше дізнатися про сильні і слабкі сторони, але і з’ясувати, наскільки ви тактовно говорите про них:

  • Яка ваша найсильніша сторона?
  • Наскільки ефективно ви працюєте під тиском?
  • Яке ваше найвище професійне досягнення?
  • Що ви вважаєте своїми слабкостями?
  • Що б ви хотіли в собі покращити? Чи працюєте ви над цим?
  • Чи займаєтеся ви самоосвітою?

Підсумкові питання

Це та ситуація, де ви запросто можете зіпсувати все, навіть якщо до цього співбесіда йшла ідеально. Ці каверзні питання виглядають дуже скромно, але вони складені таким чином, щоб розповісти про вас те, що ви намагалися приховати. Тому заздалегідь продумайте, що ви будете відповідати:

  • У вас є якісь питання до мене? (треба знати що запитувати на співбесіді)
  • Є якісь запитання, які я повинен був поставити вам, але не задав?
  • Можливо, наші питання охопили не всі області. Чи є щось, про що ми повинні були вас запитати?

Як поводитись під час співбесіди

Дані правила є універсальними незалежно від того, ви екстраверт чи інтроверт.

Насамперед треба зрозуміти, що роботодавець рідко наймає відразу після першого інтерв’ю. Тому не намагайтеся прискіпливо спостерігати за співрозмовником, щоб не здатися нав’язливим. Головне — залишити приємне враження, адже це допоможе пройти співбесіду. Зробити це можна наступним чином.

Говоріть чітко та впевнено

Коли ми зустрічаємо людину вперше, то судимо про неї, виходячи з трьох компонентів:

  1. одяг;
  2. як і що вона говорить;
  3. мова тіла.

Ці компоненти потрібно використовувати для того, щоб залишити про себе найприємніше враження. Напевно, ви чули вислів: «Люди забудуть, що ви їм говорили, але ніколи не забудуть, як ви змусили їх почувати себе». Звичайно, ця фраза не відносилась до співбесіди (інтерв’юер постійно щось записує і ставить закарлючки), але частка правди в цьому є.

Будьте обережні: впевнена промова може легко перетворитися на самовпевнену, а чіткість мови — у прісність.

Мова тіла також дуже важлива. Якщо вона не гармоніює з тим, про що ви зараз говорите, то ви можете легко здаватися нещирим або лицемірним. Особливо, якщо перестаратися з жестами і мімікою.

Щирі і справжні люди не потребують гучного голосу і пихатих промов. Вони викликають довіру. Подивіться ролик за участю людини, яку ви вважаєте автентичною. З’ясуйте, чому вона створює таке враження. Не слід сліпо копіювати його чи її жести і міміку, але придивіться і візьміть на озброєння.

Будьте активним слухачем

Будьте активним слухачем і звертайте увагу на те, що хотів сказати інтерв’юер і що говорить його мова тіла. Одна ця звичка виділить вас з натовпу, бо зазвичай на співбесіду приходять люди, які відповідають не на ті питання, які їм задали, і перебивають, прагнучи здаватися розумними.

Підкреслюйте свої ключові якості та інтерес до посади

Говорити про свої сильні сторони і ключові якості слід обережно. Легко здатися зарозумілим, вставляючи в кожну фразу ці цінні відомості. Але періодично робити це все-таки треба.

Єдине виключення – навик спілкування з людьми. Не варто повторювати цього більше одного разу, адже співрозмовник і так все бачить і чує.

Демонструйте інтелект, мотивацію і пристрасть

Ще один тонкий момент, який вимагає обережності. Але якщо використовувати його грамотно, ви зможете справити потрібне враження.

Майже кожен роботодавець шукає людину, яка володіє цими трьома якостями. Причому відразу трьома, тому що у комбінації вони дають вражаючі результати.

Мотивований і пристрасно любляча, але дурна людина не викличе такого відклику, як та, яка володіє усіма трьома якостями.

Не обговорюйте гострі теми

Не варто ніколи піднімати такі теми:

  • особисті проблеми;
  • політика;
  • фінансові проблеми;
  • критика попереднього роботодавця.

Тримайте ці теми при собі і не піддавайтеся на провокації. Роботодавці дуже не люблять тих, хто розпускає чутки, а також говорить про те, що не має відношення до справи.

Задавайте питання

Ми вже торкалися цієї теми, коли говорили про типи запитань, які задають на співбесіді. Якщо все ж ви відчуваєте, що налагодили хороший контакт з інтерв’юером, задайте кілька запитань. І все ж пам’ятаєте, що співбесіду не закінчено, поки ви не вийшли за двері. Все, що ви скажете, буде використано проти вас.

Питання на співбесіді до роботодавця

Ось список питань, які не зашкодять вашій репутації, а, можливо, навіть поліпшать її:

  • Яка місія компанії, її мети і цінності?
  • Яка культура компанії?
  • Які критерії відбору, згідно з якими ви наймаєте людей на посаду?
  • Чого ви очікуєте від людини?
  • Які обов’язки у мене будуть, якщо я підійду для цієї посади?

Це цілком безневинні питання. У разі, якщо інтерв’юер вирішить відповідати на них розгорнуто і з величезним задоволенням, слухайте уважно. Десь там в його словах ховається щось дуже важливе, що стане в нагоді згодом.

Як вести себе після співбесіди

Як ми вже говорили, співбесіда закінчується лише тоді, коли ви закриваєте двері і залишаєте офіс. Але все ж таки те, що ви робите після цього, також важливо, хоча і не впливає на отримання конкретно цієї вакансії.

Деякі люди зітхають з полегшенням після інтерв’ю, а далі чекають, схрестивши пальці. Однак цю стратегію можна поліпшити.

Прийшовши додому, запитайте себе:

  • Як пройшло моє інтерв’ю?
  • Що я можу отримати з цього досвіду?
  • В чому я міг бути кращим?
  • Чи підходжу я цій компанії?
  • Чи підходжу я для цієї посади?

Такі питання значать набагато більше, ніж здається. Навіть якщо інтерв’ю пройшло не дуже гладко, життя не закінчується. Зробіть правильні висновки, попрацюйте над собою і будьте мудрішими в наступний раз.

Додаткові поради

Ви прочитали рекомендації, яких бажано дотримуватися перш за все. Але є ще додаткові поради, що точно не зашкодять, а в деяких випадках допоможуть отримати пару залікових балів.

Зверніть особливу увагу на час і умови інтерв’ю

Швидше за все, у вас не буде можливості контролювати деякі ситуації, але підготуватися до них цілком можливо.

Якщо співбесіда призначена на ранок, бажано прокинутися якомога раніше. При цьому не треба думати про співбесіду, адже ви і так ретельно підготувалися. Займіться медитацією або йогою, запишіть що-небудь у своєму щоденнику. Вкрай важливо перебувати в усвідомленому стані, щоб на самому інтерв’ю помічати необхідні дрібниці.

Якщо обіцяють дощ, то зробіть все можливе, щоб прийти на співбесіду сухим. Не варто залишати після себе краплі дощу на кріслі. Також намагайтеся не замочити своє волосся.

Навчіться міцно стискати руку

Диявол криється в дрібницях. Ми рідко надаємо значення міцному рукостисканню, а варто було б. У деяких випадках це вселяє велику довіру і повагу.

Зеркальте інтерв’юера

Прийом з НЛП дуже актуальний на співбесіді. Ми вже не раз говорили, як важливо сподобатися і викликати довіру. Даний метод багатьма висміюється, але спостереження за людьми говорить про те, що він працює дуже добре.

Успішно пройти співбесіду можна, якщо використовувати вищенаведені поради. Однак все неоднозначно, адже рішення приймає роботодавець. Тим не менше, ви значно підвищите ймовірність отримання роботи, якщо добре підготуєтесь і пройдете інтерв’ю зважено та раціонально.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Найкраща подяка автору за статтю - репост в соцмережах!

(1 голосів, оцінка: 5,00 з 5)
avatar
  Subscribe  
Повідомити про