Ми зібрали для читачів UWay цитати Джима Моррісона, легендарного фронтмена гурту The Doors. Ці вислови найкраще характеризують світогляд культового музиканта, тому вони водночас можуть вважатись і правилами його життя.
Цитати Джима Моррісона
Мене цікавить все, що пов’язано з бунтом, безладдям, хаосом, і особливо з діяльністю, яка виглядає як нісенітниця. Мені здається, що це шлях до свободи.
Ніщо так не видає людину, як те, над чим вона сміється.
Мені б хотілося започаткувати власний театр. Це дуже цікаво. Хоча мені все ще подобається співати.
Я занадто жадібний, чим більше — тим краще. Я б хотів, щоб вдома у мене валялися золоті злитки, просто щоб були.
Поезія близька мені, тому що вона вічна. Поки на світі живуть люди, вони будуть пам’ятати слова і поєднання слів. Ніщо не виживе в голокості, тільки поезія та пісні.
Якщо ти повторюєш весь час одне і те ж, це рано чи пізно всім набридне. Хто захоче слухати про революції 24 години в день?
Релігія — це щось на кшталт філософії, якої ти присвячуєш більшу частину свого часу. Це можуть бути наркотики, алкоголь, гроші, література. Релігія — це те, про що ти думаєш і над чим працюєш найбільше.
Я думав, що стану письменником, або соціологом, ну або драматургом. А потім написав свої перші 5-6 пісень — я просто записав те, що виконувалося на фантастичному рок-концерті, який відбувався в моїй голові. А коли я записав ці пісні, довелося їх заспівати.
Мене цікавить все, що пов’язано з бунтом, безладдям, хаосом, і особливо з діяльністю, яка виглядає як нісенітниця. Мені здається, що це шлях до свободи.
Музика – твій єдиний друг, до самого кінця
Можете називати нас еротичними політиками. Ми — група, що грає рок-н-рол, ми — група, яка грає блюз, ми просто група, але ми ще й набагато більше. Концерт The Doors — це відкрите засідання, скликане нами для драматичних дискусій і розваг. Виступаючи на сцені, ми беремо участь у створенні світу, і ми святкуємо це з публікою, яка зібралася. Це скульптура тіл в дії.
Музика вивільняє мою уяву. Коли я виконую свої пісні на публіці — це драматичний акт, але не просто гра в театрі, а соціальний акт, реальна дія.
Це політика, але наша сила — в сексі. Наші концерти — це політична взаємодія, зав’язана на сексі. Секс виходить від мене, потім переходить до зачарованого колі музикантів на сцені. Музика досягає аудиторії і взаємодіє з нею. Люди йдуть додому і взаємодіють зі своєю реальністю, а потім з цією реальністю взаємодію я, так що вся ця секс-історія стає величезним згустком енергії і пристрасті.
Я граю на маракасах. Можу зіграти пару пісень на піаніно — мої власні твори, так що це не зовсім музика, просто шум. Я б хотів навчитися грати на гітарі, але наразі душа не лежить.
Наші кращі виступи були в клубах. Концерти — це, звичайно, добре, але там виникає це відчуття натовпу, яке не має нічого спільного з музикою. У клубі все інакше, слухачі бачать, як ти потієш, а ти бачиш, як вони потіють. І немає ніякої фігні.
Музика розпалює темперамент.
По цей бік дверей
Існує відоме, і існує невідоме, а між ними двері.
Мене дуже хвилює одне питання. А що поганого в тому, щоб бути товстим? Жахливо бути худим і легким, вітер повіє — і вас віднесе. А жир — це дуже красиво.
Люди бояться свободи, вони тримаються за свої ланцюги. Це дає їм відчуття безпеки.
Здається, я сказав, що мої батьки померли, — жартома. У мене ще й брат є, але я вже рік його не бачив. Я ні з ким з них не бачуся.
Позбавлення людини свободи починається з самого народження. Суспільство, батьки — всі відмовляються надати свободу, даровану вам при народженні.
Про звички
Я обожнюю пити. Але не можу ж я пити молоко, воду або кока-колу. Це все зіпсує. Щоб обід або вечерю був повноцінним, потрібно пити пиво або вино.
Свій перший вірш я написав десь у п’ятому-шостому класі. Він називався «Поні-експрес».
Це схоже на партію в азартні ігри. Ти йдеш увечері випивати і не знаєш, де опинишся на наступний день. Може, все буде добре, а може, все закінчиться повним кошмаром. Це все одно, що кидати кості.
Коли я вчився в старших класах, у мене була купа записних книжок. З якоїсь безглуздої причини — а може, це був мудрий вчинок — я їх викинув. Немає нічого, що я хотів би отримати більше, ніж ці два-три блокнота. Я навіть думав піти на сеанс гіпнозу або прийняти тіопентал натрію, щоб згадати — адже я писав в них ніч за ніччю. З іншого боку, якщо б я їх не викинув, я б ніколи не написав нічого оригінального, оскільки там були в основному речі, про які я чув або читав, типу цитат з книг. Я думаю, що якщо б я від них не позбувся, я не був би вільний.
Про почуття та біль
Чим більше ворожості — тим краще. Протистояння — це нова дружба.
Любов — це сон. Сни — це справа хороша, але не дивуйся, якщо прокинешся в сльозах.
Любов ранить, почуття викликають тривогу. Люди навчені тому, що біль небезпечний. Як вони можуть мати справу з любов’ю, якщо бояться відчувати?
Внутрішній біль, пережитий в самоті, набагато страшніший, ніж біль, який можуть заподіяти тобі інші.
Люди бояться смерті навіть більше, ніж болю. Це дивно. Адже життя набагато болючіше від смерті. Коли ти помираєш, біль закінчується.
***
Ніколи не знаєш, коли тобі доведеться виконати свою останню пісню.
Джим Моррісон помер в 1971 році у віці 27 років.